Turn back time

9 juli 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we wakker geworden in LA! Na een hele voorspoedige reis, geen vertragingen, koffers zijn met ons meegereisd en goede overstap in Dallas, zijn we om 18.00 lokale tijd aangekomen. Teruggerekend naar Nederlandse tijd 3 uur 's nachts. Een lange reis.

We hebben gelijk kennisgemaakt met de Amerikaanse security gisteren. Heel veel vragen over onze bagage, wat we gingen doen etc. En dat niet 1 keer, nee zeker wel 6 keer pffff. Verder werd ik (mies) ad random uitgekozen bij het vliegtuig voor een extra check door Ben ;-) en later op LA airport met vriendelijke security reus de binnenzijde van het vliegveld verkend, toen wij al buiten de beveiligde omgeving erachter kwamen, dat Morris zijn vestje nog achtergebleven was op het toilet bij de gates.... Na vriendelijk gelachen te hebben, wist hij wel een oplossing. Morris en ik mochten meelopen door de personeelsgangen, langs de bagage afhandeling buiten, buiten over de startbaan! om daarna via een deur weer naar de gates te gaan, om zo de douane en de officiele security te omzeilen. Vestje weer terug gevonden, dankzij onze vriendelijke reus, waarna we dezelfde weg weer terug namen naar de uitgang van het vliegveld. Super vriendelijk!

Na het ophalen van de echte Amerikaanse huurauto, Nissan Rogue, heerlijk naar ons hotel 5 minuten verderop, waar we na 24 uur reizen compleet brak (volgens Morris Brack Obama) op onze bedjes zijn gaan liggen.

Na dit positieve verhaal natuurlijk ook een realistische noot;-).... Morris is helaas ziek geworden. Hij was al niet fit toen we weggingen. In het vliegtuig vol geduwd met hoestdruppels, paracetamol en neusspray (mocht helaas niet baten bij het landen ;-(, erg veel pijn door luchtdrukverschil op zijn oren). Helaas vannacht koorts, overgeven, hoesten....  na ontbijt gaat het gelukkig weer iets beter en krijgt hij weer  praatjes. Noor lijkt gelijk in het Californische ritme te zitten en is van ons allemaal al het meest gewend aan het 9 uur tijdsverschil.  It`s amazing!

Vandaag gaan we 2,5 uur rijden naar onze eerste echte bestemming; San Diego!

Ad rondom extra check8B570C7D-442D-4C3A-A469-CA3BE907A1D9SlurfPrive jetOnze eerste vlucht naar DallasIntegreren bij MacDonalds op Dallas airport

1. Mary de Ruiter:
    9 juli 2017
    Wat een reis ! En dat zonder vertraging!
    Hoop dat Morris snel opknapt!
    Is er bij jullie geen stroomstoring? Hoor dat meer dan 100.000 mensen geen stroom hebben in LA!
    Hele fijne reis verder! En Morris snel beter worden ✈️⛽️
  2. De Fopjes:
    9 juli 2017
    Hey, nee geen storingen ;-).
  3. Sas:
    9 juli 2017
    Brack Obama, Hahaha! Hopelijk is ie snel zelf niet meer zo brack... sneu voor m en z'n oren...
    Liefies, veel reisplezier!
  4. Mike:
    Beterschap Morris
    Veelplezier in amerika

Gr mike
  5. Mieke:
    9 juli 2017
    Lieve allemaal wat heerlijk om te horen dat alles goed is gegaan, dat was een hele zit zeg.........en Morris snel beter worden kerel!

6. Leonieke:
    9 juli 2017
    Wat rot voor Morris! Hopelijk knapt hij de komende dagen snel op! Wij trotseren hier de Siciliaanse hitte met onze voetjes in zee of zwembad ;-)
  7. Sonja:
    9 juli 2017
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Jammer voor Morris. Komt goed. Leuk om jullie te volgen.
  8. Thea:
    9 juli 2017
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en beterschap voor Morris! Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur